Forside

VI TILBYDER:  Viden og læring som klæder dig på til det 21 århundrede. Alle tilbud tager udgangspunkt i forskningsbaseret viden og metoder. 

EKSPERTISE:  Det vigtigste lige nu er 1) at forstå dine værdier og din tænkning, så du kan skabe nye og bedre muligheder. Dernæst 2) at opnå viden, træning og kompetencer  indenfor kreativitet, værdier, værdiskabelse, forretningsudvikling og innovation.

MISSION:  I den nye verden har vi brug for nye værdier og forståelser. Derfor har vi brug for en anderledes tilgang til livet, til arbejde, til forretning. Vi vil ændre forståelsen af kreativitet som ‘useriøs’. Vi vil gøre kreativitet til ’serious business’, – både for organisationer og mennesker – fordi vi har brug for en kreativ og skabende tilgang til verden, så vi kan skabe nye muligheder, skabe det der endnu ikke er, skabe mere værdi og mening i vores liv og på vores arbejdspladser.

FORDI: Der er i den grad brug for nytænkning og transformation.

Vi mener mennesker, fremtidens medarbejdere og ledere har brug for tre ting:

1.Mere viden om værdier, værdiskabelse, fokus & metakognition  (Value Management & growing bigger minds)

2.En kreativt & strategisk mindset + tilhørende kompetencer”.

3.Mere viden om business & innovation

Vi har udviklet en række lærings- og udviklingstilbud, henvendt til enkelt personer, organisationer og ledere.

FOR LEDERE & IVÆRKSÆTTERE

tilbydes viden, læring og træning indenfor:

Ledelse og læring. Hvordan kan du blive en bedre leder og skabe en organisation, hvor kreativitet og læring er centralt.

Læs mere…

NYT EJERLEDERNETVÆRK

savner du sparring med ligesindede og savner du ny viden,

så er det måske noget for dig at deltage i

nyt ejerledernetværk i Århus området

– med start ultimo marts 2017.

Yderligere info kommer snarest her eller ring 26122422

”Tak for superinspirerende indlæg. Det gav et fantastisk energiboost og masser af (selv)erkendelser”

Rikke Boel Olesen
Marketing Manager

IVÆRKSÆTTERFORLØB

 Spinderihallerne Vejle & Fremtidsfabrikken Svendborg: Et intensivt opstartsforløb for dig der drømmer om at starte selvstændigt eller dig der har startet egen virksomhed, men mangler lidt mere business. Forløbet har fokus på netværk, sparring, salg og kerneværdien i din virksomhed og i dit produkt eller serviceydelse. 

Kirsten Bonde Sørensen står for de første ca 5 workshops, hvor vi arbejder med ide, forretningsmodel, værdier, koncept, marked etc.

se mere her: http://www.spinderihallerne.dk/power-up

Kirsten er en meget engageret foredragsholder, som passioneret formidler, hvad hun har på hjertet. Og hun har modet til at få deltagerne til at grave dybt i hver sit indre…Det har givet mig et super overblik af den retning, jeg gerne vil…

Susanne Korch

Deltager på medarbejderkursus

FOR ENKELT PERSONER

tilbydes viden, læring og træning.
En kreativ og skabende tilgang, designtænkning, strategisk design: på din arbejdsplads og i dit private liv.

Lær at forstå dine værdier, lær at styre dine tanker (metakognition). Bliv en stærkere medarbejder. Lær at bruge din kreativitet strategisk til at skabe den karriere og de muligheder du længes efter.

Læs mere…

Det ser ud som om det går meget godt for dig. Du har pivtravlt og drøner derudaf…Men indeni er du måske ikke helt tilfreds, eller du drømmer bare om noget andet…eller noget mere…

Læs mere…

“Kirsten formåede at tryllebinde tilhørerne ved hjælp at et inspirerende oplæg og en udfordrende tilgang til emnet Designledelse. Jeg var helt høj da jeg kom hjem på kontoret…¨

Peter Jørgensen, CEO, Partner
WorkPoint A/S

SKAB DIG EN BEDRE KARRIERE, KVINDE!

Få et nyt blik på dine ressourcer og kompetencer, få viden om forretningsudvikling og innovation og skab et stærkere værditilbud, skab et stærkere dig.

Læs mere:

Kirsten gav mig inspiration og energi. Kirsten er en god inspirator, som evner at udfordre mig, til at se nye sider af mig selv”

Annie Zederkof

deltager på medarbejderkursus

Kreative pengeworkshop for powerkvinder!

Uanset om du synes penge er interessante eller ej, så spiller de en ret central rolle i dit liv, både nu og når du bliver viis og tussegammel! Har du styr på de værdier der styrer din pengeadfærd? – eller styrer de dig?

 Vil du prøve en unik kreativ forskningsbaseret metode. Vi arbejder kreativt men samtidigt analytisk med viden fra psykologien og kognition – viden om hvordan vores værdier virker og hvordan du bruge dem langt mere strategisk i dit liv og pengeadfærd.

Læs mere…

René Lynge, Adm. dir./Man. Dir.
“Indlægget var meget inspirerende…Det er tydeligt, at Kirsten har en baggrund, der er anderledes en de fleste, som holder foredrag om ledelse og ledelsesteorier.”

René Lynge, Adm. dir./Man. Dir.
Concens A/S

FOR ORGANISATIONER

tilbydes viden, læring og træning indenfor:

Medarbejdertrivsel: find passion og glæde, bliv mere kreativ og værdiskabende på dit arbejde og i dit privatliv.

Medarbejderkompetenceudvikling indenfor:

Business Model Canvas, service design, strategisk design, brugerdreven innovation, co-creation, værdiinnovation, meningsinnovation, visualisering, visuel lederskab.

Læs mere…

FOREDRAG: Farvel Excel – fra exceltænkning til designtænkning

Et nyudviklet Design Value Index dokumenterer, at designdrevne virksomheder overhaler ikke designdrevne virksomheder med intet mindre end 219% i USA (dmi.org). Design er en fundamental anderledes tilgang til livet – og til business, til forretningsudvikling og ledelse.

Læs mere her….

Foredrag: Fra medarbejder til skaber og medskaber

Vi taler om en verdensomspændende medarbejderkrise, 87% af verdens medarbejdere er ikke engagerede, – i DK er det 69%! Vi taler nu om stress som en verdensomspændende epidemi (WHO). Samtidig udvikler verden sig med eksponentiel hastighed. Spørgsmålet er: bruger vi tiden effektivt, værdifuldt og meningsfuldt nok? NEJ! Der er stort fokus på brugere, men medarbejderne er en total overset kapacitet og ressource. Gør dem til skabere og medskabere af mere værdi og mening!

Læs mere:

bad-customer-service

Service Design

Alle bør kende til service design, både virksomhedsledere og medarbejdere, – også de, der ‘kun’ sælger produkter.

Service design repræsenterer et større, systemisk perspektiv på din virksomhed. Det betyder, at der både er stor fokus både på den oplevelse kunden/brugeren har af dit produkt/service (kaldet ‘frontstage’) men også fokus på alle bagvedliggende aktiviteter og processer (kaldet ‘backstage’) Men kan sammenligne service design med lean processer, men service design har også et stort fokus på de oplevelser kunden/aftageren har frontstage.

Service design er et nyere perspektiv på din forretning, som alle kan lære meget af. Det er ganske enkelt en anderledes måde at se og forstå din forretning på. Desuden findes service design i forskellige udgaver, i den mindre komplekse ende: service design som marketing og i den tungere langt mere komplekse ende, store transformative processer i og udenfor organisationer (transformative service design).

På denne workshop lærer du grundlæggende viden og metoder indenfor service design, ligeledes får du øvelser så du kan træne metoder og processer.

Du får

  • bruger rejser – bedre forståelse af dine brugere, deres motivation og rejser.
  • service blue print – om fronstage og backstage processer
  • touch points – dvs. berøringsflader mellem virksomhed og kunde samt hvorda du kan bruge disse

Latest blog post

10feb

Forside

Hvordan forestiller du dig 17? Hvordan vil du skabe dit og vores 17? Jeg forestiller mig, at 17 bliver året, hvor vi siger Farvel Excel!.. Read More →
03sep

Want to give feedback/co-create in the further development of The 21st Century Employee?

We know employee engagement is a huge problem. Based on comprehensive research we are now talking about “The World Wide Emploee Engagement Crisis” (Gallup, 2013, 2016).. Read More →
03sep

Hello to Global Executives studying Ms in Strategic Design & Management

What a great pleasure to meet with all the new students, executive leaders from all over the world, who want to study Strategic Design &.. Read More →

Photos

”The best way to get people  to flourish is to help them releasing  their creativity”

(Robinson, 2013)

..."This is about embracing complexity, ambiguity and uncertainty - and to create or co-create more and better possibilities for a better life for you and better lives for all of us" (Sørensen, 2016, 138 )...An aesthetic learning process is a creative process where impressions are processed creating an aesthetic expression and hence the development of a new understanding (Sørensen, M, in Asterisk, 2015:7).Creative activity and aestetic experience is considered to be a potent catalyst for a deeper inquiry, accessing deeper levels of knowledge. (Slesswijk Visser et al, 2008, Sørensen, 2011)....”Identity is never fixed; we are always becoming” ’self-in- the-making’ “I am what I am not yet” (Maxine Greene)...

Feedback on talks about leadership/design management/value creation/employees:

“Indlægget var meget inspirerende…Det er tydeligt, at Kirsten har en baggrund, der er anderledes en de fleste, som holder foredrag om ledelse og ledelsesteorier.” (René Lynge, Adm. dir./Man. Dir. Concens A/S)

“Kirsten formåede at tryllebinde tilhørerne ved hjælp at et inspirerende oplæg og en udfordrende tilgang til emnet Designledelse. Jeg var helt høj da jeg kom hjem på kontoret…¨(Peter Jørgensen, CEO, Partner, WorkPoint A/S)

”Tak for superinspirerende indlæg. Det gav et fantastisk energiboost og masser af (selv)erkendelser” (Rikke Boel Olesen, Marketing Manager)

Feedback on courses/processes in individual value clarification & Value Management:

Kirsten gav mig inspiration og energi. Kirsten er en god inspirator, som evner at udfordre mig, til at se nye sider af mig selv” (Annie Zederkof)

Kirsten er en meget engageret foredragsholder, som passioneret formidler, hvad hun har på hjertet. Og hun har modet til at få deltagerne til at grave dybt i hver sit indre. Kursets struktur havde en afveksling mellem oplæg og praktiske kreative øvelser, hvor vi fik god mulighed for at arbejde med teorien på os selv og hver vores individuelle “verden”. Det har givet mig et super overblik af den retning, jeg gerne vil, hvilke handlinger der skal foretages og hvilke hensyn, jeg skal være opmærksom på. Jeg kan på det varmeste anbefale dette kursus, hvis du vil et spadestik dybere i dine ønsker og vejen dertil. (Susanne Korch, Finansforbundet).